Listan krymper

Tro´t eller ej. Men min "måste-hinna-göra-före-torsdag-morgon-lista" börjar krympa rejält.
Av någon konstig anledning är de flesta av de uppgifter som återstår förknippade med sonen.

Typ:

- Schasa iväg sonen till frisören. Alltså, jag förstår inte vem han "ärvt" sin kalufs av. Hans hår växer ju som ogräs! Tjockt är det också. Orättvist anser vi nog hela familjen. Särskilt sonen eftersom han inte är något fan av frisörbesök.

- Tjata iväg sonen för att ansöka om pass. Den uppgiften är körd, för han kommer inte hitta till polisstationen ens om jag sätter en gps runt halsen på honom. Kvar återstår alltså att jag personligen lotsar honom dit, och det har jag inte tid med. Så då blir han väl hemma i sommar då.

- Övningsköra med sonen. Tvärkört. När jag har tid är sonen på jobbet. När sonen har tid, anser han att han inte har tid eftersom det är hans fritid och den varan har minskat drastiskt sedan han började jobba.

- Skriva ut flygbiljett. MÅSTE göras pronto för ibland får printerguden ett inslag av sjuk humor och vägrar ge mig utskrifter och då måste jag ha marginal att snylta på en skrivare hos någon annan.

- Införskaffa någon form av sommarkläder. Den bästa och roligaste punkten av alla (inklusive de jag bockat av!). Den här "måste-göra-uppgiften" är den som sporrat mig att i dagarna två tvätta, stryka, storhandla, fixa med blommor, skura toaletter och skrubba soptunnan ren. Japp. Onsdagen är heligt vikt för en shoppingtur med bästa syrran. Som jag längtar!!!

Fast det förstås. Jag har ju en lista till... En reserv-lista. Typ en lista med sånt jag borde göra, men som prioriterats ner.
Och så har jag börjat på en lista som maken får titta närmare på när han får semester. Men det tänker jag inte berätta mer om för då är risken att han stannar i Polenlandet hela sommaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback