Nu blommar Ängshöjden

När man svänger in på mormors grusade infart är det så vackert så man nästan svimmar.
Mormor själv är mest lycklig över att rosen hämtade sig så bra, trots att hon, mamma och syrran tuktade den rejält tidigare.

Själv kan jag inte titta mig mätt på mormors enorma Jasminbuske. Den fullkomligen slår knock-out på mig både i sin skönhet och med sin doft.

Och jag är inte ensam.
Medan mormor och jag satt på hennes terrass och drack kaffe och åt bullar så var det många förbipasserande ute på vägen som hejdade sig i stegen, pekade och beundrade blomstren.

Jag tror det är Jasminblommorna som får omgivningen att häpna.
Mormor är å sin sida övertygad om att det är rosorna.

Spelar ingen roll. Jag älskar sommaren på Ängshöjden där mormor bor.








Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag hade samma tankar tidigare idag när jag var där och trimmade gräsmattan. Älskar verkligen det där stället av hela mitt hjärta!

2011-06-28 @ 20:17:26
URL: http://sandraeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback