Sömnlös i New Mill

Jag bestämde tidigt att min semester ska börja lugnt, med sovmorgon. Gick och la mig vid elvasnåret i går kväll och vaknade 02.10.

02:10!!!!! Klarvaken!

Vid kvart i tre gav jag upp tankarna på att kunna somna om.
Gick upp och satte mig och surfade på resor till solen. Letade efter den där perfekta resan som vi bestämt ska bli av till hösten. När natten övergick i gryning och tidningsbudet fräste fram utanför huset kände jag att det fick vara nog och gick och la mig igen.

Kunde jag somna? Nähä. Inte det. Jag bara låg där klarvaken och lyssnade till sonens smygande steg när han började göra sig i ordning för dagens arbete.
Och jag som skulle ha sovmorgon låg där och spejade i taket och försökte förstå varför jag efter tre timmars sömn kände mig piggare än efter en fem veckor lång och lat semester.

Till slut gav jag upp för andra gången och gick upp och gjorde sonen sällskap en stund innan han hastade till bussen.
Nu vete katten vad jag ska hitta på. Funderar på om jag ska hänga på låset när stormarknaden öppnar klockan 8. Kan ju inte va så värst stor rusning vid den tiden.
Jag tror jag gör´t.
Sen kan jag åka hem och lägga mig och ta en tupplur på solsängen för dagens klarblå himmel ser ut att locka till den typen av övningar.

Det där med sovmorgon verkar ändå inte va min grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback