Vuxenpoäng?

Dialog mellan 21-åriga dottern och en 19-årig manlig student i bilen i dag.

Studenten: Så du har alltså bostadsrätt, egen bil OCH en båt. DET är vuxet!
Dottern: Jamen eller hur!!! DET är vad jag kallar vuxen! Hade jag sett mig själv hade jag tänkt att "hon är vuxen".

Jag lyfter ett ögonbryn och tittar på dottern med skeptisk min.
Kort tystnad i bilen. Sedan ändrar sig dottern.

Dottern: Nä, okej då. Kanske inte om man ser mig. Men om man pratar med mig - - då tänker man "hon är vuxen".

Jag lyfter ett ögonbryn igen, men säger inget.

Dottern: (suckar) Ja, ja... Men om man HÖR TALAS OM MIG, då kan man i alla fall tro att jag är vuxen...


Den unge studenten och dottern verkar i alla fall rörande överens om att dottern besitter alla ingredienser för full pott i vuxenpoäng.
Jag säger ingenting, men kan inte låta bli att tänka på att dottern precis avslöjat att hon tänker döpa sin nyinköpta segelbåt till "Birka Paradise"...
Vuxet? Hrm.... Humor? Ja, banne mig med råge :)!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Klockrent! Haha!

2011-06-10 @ 06:34:31
URL: http://sandraeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback