Oj oj oj...

Jamen jag saaaa ju att jag inte skulle ha tid att blogga så mycket den här veckan.
Fast det har kliat rejält i fingrarna ett par gånger får jag väl medge.
Men nu måste jag ändå få berätta om två roliga morgonnyheter. Nä, inte det som kommer i en brevlåda nära dig imorgonbitti. Det här är mer på det privata planet :)

I tisdags morse, lagom till påtåren, pep det till i mobilen. I ett sms från goa vänner fick jag veta att deras bebis ÄNTLIGEN bestämt sig för att se dagens ljus! En liten pojke blev det. Man blir så där alldeles rörd och varm i hjärtat av sådana morgonnyheter. Nu har jag inte pratat med paret, men jag har förstått att det blev ambulans till BB... Man kan ju tycka att det är dramatiskt (vilket det säkert var, jag vet ju inte!), men jag kunde inte låta bli att småle. Pappan i sammanhanget, tillika min närmaste arbetskollega, är en riktig motorkille. Ni vet en sån som gillar bilar med drag i, och så är han lite förtjust i blåljus... Just därför smålog jag vid tanken på ambulansen. Kan ge mig sjutton på att vännerna nu fått en riktig liten racergrabb som inte kunde motstå att börja sin färd genom livet med lite ambulansåkande :). Hoppas jag snart får komma och beskåda det lilla underverket!

Sedan gick det inte alls lång tid innan jag fick ytterligare en sådan där härlig morgonstart.
Klockan 6 i torsdags morse ringde dottern och jublade. En kvart tidigare hade hon fått besked om att hon klarat sin utbildning. Dottern kan nu stolt titulera sig tågklarerare! Eller nåja, trafikledare kallas det visst nu förtiden.
Hon har haft uppkörning och teoriprov hela veckan och natten till torsdag morgon hade hon sitt sista uppkörningspass - och klarade det galant.
Jag är såååååå stolt och glad för hennes skull. Härligare morgonväckning kan man ju inte få som mamma.
Lite extra skoj är det förstås att hon lär vara Sveriges yngsta tågklarerare genom tiderna.

Oj oj oj... Vem kunde tro att det skulle komma så många härliga besked en helt vanliga vecka i maj månad? Så skulle varje arbetsvecka vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback