Reinfeldt look-a-like

Eftersom vädret fortfarande inte tillåter husmålning så har vi andra planer för dagen.

Jag har precis avslutat en första-hjälpen-städning av tvättstugan. Det vill säga: Jag har städat av diskbänken som inte syntes pga allt bråte. Det var skönt att få det gjort.

Eftermiddagen är i sin tur vikt för inköp av studentkostym. En svart vill husets unge herre införskaffa.
- Och så vill jag ha en slips som är lite mönstrad, kanske en grå, funderade han högt i morse när han strosade runt i köksregionen.
- Ska du inte ha en röd då? undrade maken lite käckt.
- Jomen jag tänkte på det först! utbrast sonen men förklarade sedan varför han dissat tanken.
- Jag vill ju helst inte se ut som Reinfeldt...

Varpå jag brast ut i gapskratt. Inte ens med den bästa viljan i världen kan man säga att sonen är Reinfeldts look-a-like. Med eller utan röd slips.

Dessutom förknippar jag röd slips med socialdemokratiska företrädare. Reinfeldt borde väl rimligen hålla sig till slipsar i olika färgskalor av blått.
Sen slog det mig. Det är inte så nedrans länge sen jag såg statsministern i röd slips... Minns att jag hajade till av just ovan nämnda anledning. När jag nämnde det för sonen visade det sig att han tydligen sett samma sak, och reagerat precis som jag för sonen konstaterade också:
- Han borde ju ha blå slips kan man tycka.

Nåja. Färgen på studentslipsen känns som det minsta problemet inför den kommande studentekiperingen. Att hitta en kostym som passar och godtas av den som ska bära den lär bli eftermiddagens svettiga övning.
Men jag får väl ta till samma knep som när jag får med mig maken på längre shoppingturer. Mjukglass. I mängder. Helst var 30:e minut. Det brukar funka finfint :)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Reinfeldt brukar faktiskt alltid ha röd slips. Lästa någon gång att det var för att provocera socialdemokraterna under debatter. Onödigt vetande;-)

2011-05-04 @ 21:55:04
Postat av: Lillan

Onödigt vetande är den roligaste kunskapen :-)!!!

2011-05-05 @ 07:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback