Änglar finns

En dag, för någon vecka sedan, fick jag ett brev med posten. Inte ett sådant där trist fönsterkuvert, utan ett RIKTIGT brev där någon för hand skrivit mitt namn och min adress på kuvertet.
De få gånger man hittar något sådant i brevlådan är det alltid lika spännande!!!

Vem är det från? Vad är budskapet? Kan det vara en inbjudan? Eller... Ett handskrivet brev?!?!?!

Jag kände inte igen handstilen, men trots det visste jag direkt vem avsändaren var när jag vände på det oöppnade kuvertet. Nej, nej, nej. Där stod inte avsändarens namn utan bara en enkel handskriven rad med orden:

"Till den vackraste av änglar!"


När jag försiktigt sprättade upp kuvertet fann jag inget brev. Däremot innehöll försändelsen en underbar målning. En helt ljuvlig ängel sittandes på en månskära. Jag älskar den bilden. Jag blev faktiskt kär i den första gången jag såg den, vilket jag också talade om för konstnärinnan som målat den. Och nu sände hon den till mig.
Underbara fina Sara gav bort sin änglatavla till mig!
Ibland finns det ingen gräns för hur varm man kan bli i hela hjärtat.

Och nu har jag hittat en ram och låtit den söta lilla ängeln få en hemvist.
Medan jag klurar på var jag ska sätta upp tavlan får den stå på tavelhyllan och vänta. Och där är den faktiskt också väldigt söt där den står.

Och det bästa av allt: Varje gång jag ser tavlan ler jag spontant, och eftersom jag passerar just den här platsen flera gånger om dagen så innebär det att jag ler - ofta. Det kan ju inte bli bättre, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback