Hektisk vecka

Oj oj oj. Ibland blir det lite mycket för fru Hedlund. Som typ den senaste veckan då varenda minut varit intecknad. Förmodligen är det en bidragande orsak till att jag slocknade som en klubbad säl i går kväll klockan nio - och vaknade pigg som en mört klockan fem nu på fredagsmorgonen.
Det känns som att det här kan bli en lååååångfredag...

I onsdags morse skjutsade jag i alla fall dottern och två vänner till henne till Arlanda. De har rest iväg för att hälsa på en kompis som bor i Los Angeles. När de ändå är där ska de visst ta en tur till Las Vegas också. Och avsluta det nästan tre veckor långa äventyret med ett par dagar i New York.
Om jag är avis? Gissa...



Hoppas tjejerna får ett fantastiskt amerikaäventyr nu! Det mest förekommande ljudet i bilen på väg till Arlanda var: "Wiiiiiiiiiiiii" vilket jag förutsätter betyder att de är taggade till tusen.


Men det är inte bara dottern och hennes vänner som är ute på äventyr. Så det så. I veckan har nämligen jag och svärmor varit på Ikea två gånger. En tur, en dag, gick till Ikea i Kungens kurva. Eftersom vi inte hittade allt som min svärmor behöver till sitt nya hem så blev det en ny tur till Ikea i går. Den här gången valde vi varuhuset i Västerås. Med oss på utflykten fick vi även barnens kusin och i Västerås passade vi ju förstås också på att hämta upp sonen som ändå skulle ta sig hem på påskledighet. (Dessutom var han ett välkommet tillskott när de tyngsta möbelpaketen skulle lyftas och förflyttas).



Att svärmor fick tillbringa ett par timmar med två av sina barnbarn tyckte hon nog var en mysig bonus. Jag tyckte i alla fall att det var himla trevligt att ha ungdomarna med på utflykten :)

Och nu ligger en hel lååång påskhelg framför oss. Härligt va?
Glad Påsk på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback