Teknikens under

Man skulle lätt kunna förledas att tro att alla surkärringar tog kvasten till Blåkulla över påsken.
Men nähä då.
En blev visst kvar och vaknade i min säng i morse...

Eller egentligen är jag kanske inte så sur. Mer f-bannad över att jag är så j-kla tekniskt handikappad!!!

Torktumlaren brann ju upp för någon månad sedan, och någon ny är inte aktuell att införskaffa förrän maken kommer hem bilburen och med så pass många timmar över så han kan installera den också (och helst köra den gamla trasiga till tippen).

Och så i går dog ju min dator.
Och spishällen.
Och för skoj skull har maken nu installerat det nya ljudsystemet till tv:n.

Och?????

Tja. Mitt datoranvändande är härmed ytterst begränsat.
Jag ska ha påskmiddag i dag och i morgon, men har begränsade matlagningsmöjligheter.
Och nu kan jag inte ens knäppa på tv:n och få ljud i den.

Hade jag bara varit liiiite mer tekniskt bevandrad hade jag nog fixat en del av den här soppan. Okej, kanske inte kretskortet till spishällen som enligt leverantören är den felande länken. Men nu har vi i alla fall lyckats få igång EN platta/kokzon så lite mat ska jag väl kunna prestera.
Men det är irriterande. Det är det.

Och ja. Jag vet. Det är ett i-landsproblem. Men det skiter jag i för det här är grejer som bara ska funka i min värld!!!! Så jag tänker fortsätta sura lite. Kanske inte så mycket över allt jag inte kan göra, utan mer för att allt jag behöver göra tar typ 10 gånger så lång tid vilket kraftigt minimerar min mysledighetstid den här påskhelgen.

Blä för teknikens under!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback