3764 punkter

Det är skönt att ha en helt tom och obokad helg. Kruxet med mig är dock att när jag inte MÅSTE göra saker så gör jag inte så värst mycket. Eller rättare sagt, det jag gör är ganska ostrukturerat. Så jag har mest flummat runt sen jag kom hem från jobbet i fredags.

Nu inser jag dock att jag har massor som måste ordnas och fixas under dagen i dag. Typ 3764 punkter på min "att-göra-lista". Så trist.
Och så känner jag mig lite ledsen. Går nu in i min allra sista tjänstledighetsperiod (jag har ju jobbat halvtid en längre tid som ni kanske känner till). Och nej. Jag är inte ledsen för att jag ska börja jobba heltid igen. Tvärtom. Jag har haft så rasande roligt på jobbet under senare tid, så jag ser verkligen fram emot jobbet. Däremot känns det lite sorgligt att inse att jag nu ska ta farväl av vårt andra hem i Polenlandet. Klart vi kommer tillbaka, på besök. Men det kommer ju aldrig bli "hemma" igen.
 
Ja, ja. Var sak har sin tid. Och de här 4,5 åren i Polenlandet har varit en fantastisk period. Men nu väntar säkert nya spännande utmaningar runt hörnet - som typ att jag och maken ska bo under samma tak på heltid igen efter så många år. Bara det känns ju spännande! Ha ha ha ha...
 
Och på tal om jobb. Så här ser jag tydligen ut en vanlig dag på jobbet.
 
 
BILDSTÖLD. Det är en kollega som fotograferat, och jag vet att man inte får sno bilder på det här sättet. Men jag kunde inte låta bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback