Avslöjad



Åkte ner till macken för att tanka bilen och passade på att handla det "nödvändigaste".
Man kan väl säga som så. Tjejen i kassan såg inte alltför imponerad ut när jag stod en meter framför henne.
- Ser ut som typisk magsjuka, konstaterade hon när hon såg mina varor.

Fy. Jag kände mig som en hemsk människa. Hemsk hemsk HEMSK människa!
Men jag håller ju för sjutton på att svälta ihjäl!!!
För att trösta henne lite, alltså tjejen i kassan, svarade jag henne snabbt.
- Du har helt rätt, men om det är någon tröst så är det inte till mig, sa jag och log lite.

Ja, ja, ja. Jag LJÖG. Förlåt då så himla mycket! Men hon i kassan såg genast ut att må mycket bättre när min lögn kom över läpparna. När hon lite senare får magsmärtor kommer hon ändå veta att jag inte talade sanning, och personligen tycker jag det är bättre hon får må bra fram till dess.

Själv får jag väl tanka bilen någonannanstans de närmaste veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback