It´s back...

Skönhetssömn? Glöm det.
Vesslan är tillbaka i Polenhemmet...

Jag FATTAR INTE hur den tar sig in! Fastighetsgrabbarna har täppt till varenda tänkbar ingång till taket, monterat upp fällor och någon form av infraljud som ska skrämma slag på fyrfotade vilda djur. Men det hjälper tydligen föga.

I natt har den djäkeln övat sprintlopp på innertaket ovanför vår säng - OCH slagit kullerbyttor.
Jag har alltid inbillat mig att en vessla är liten, kvick och lätt på foten.
Men helt ärligt. Om jag inte visste bättre skulle jag kunna sätta en ansenlig summa pengar på att vi har en Sankt Bernhardshund som slår volter ovanför våra huvuden om natten.
Klart som korvspad att man inte kan sova då. Jag blir ju spänd som en fiolsträng, konstant beredd på att en pälsklädd inkräktare ska rasa rakt genom taket och ner i vår säng.

Nu, när vi hålögda av trötthet druckit upp vårt morgonkaffe, då har vesslan lagt sig för att sova.
Tack för det ditt eländiga kräk!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback