Kan det börja bättre?

Det var länge sen ett politiskt "budskap" fick mig att bli så varm om hjärtat som när jag i dag TORSDAG läser vad Stefan Löfvens mamma sagt i intervjuer.

"Han ringde i går och berättade att han ska bli partiledare, men att det är hemligt tills på fredag"

Jag har skrattat varmt åt Löfvens mamma som är dryga 80 bast. Vilken go kvinna!!!
Hon är beviset på att ett modershjärta faktiskt kan spricka av stolthet när det gäller ens egna barn. Vem kan klandra henne för att hon inte kunde bevara en sådan hemlighet mer än ett par timmar? Och spelar det egentligen någon roll om det kom ut i dag torsdag eller i morgon fredag? Nämen precis. Inte direkt va?

Helt ärligt vet jag inte så mycket om Stefan Löfven. Men som If Metallbas har jag träffat honom ett par gånger å tjänstens vägnar och då har jag fått intrycket av att han är en sympatisk person. Men jag kan ha fel, inte den blekaste aning om hur han kommer funka som ny ledare för Socialdemokraterna.

Fast jag är ganska övertygad om en sak. Bättre start på sin nya karriär kunde nog Löfven inte få.
Och det tycker jag han ska tacka sin mamma för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback