En dag med prins Charles

Som den trogne läsaren vet så är den här bloggen hyggligt fristående från mitt arbete.
Jag försöker i möjligaste mån inte blanda in mitt jobb här och i gengäld brukar de på jobbet slippa höra om den här lilla bloggverksamheten.

Jag tycker det är en schysst deal liksom.

Men ingen regel utan undantag.
Som när vi på jouren får kungliga uppdrag. Då måååååste jag ju bara få berätta hur roligt det varit. Och i dag har det varit en sådan dag. Jag och min kollega på jouren har liksom varit hovreporter och hovfotograf i dag. Varför? Jo, för att den brittiske tronföljaren prins Charles var i krokarna. Sedan kan man säga vad man vill, men det hör INTE till vanligheterna. Och finns det något roligare än att få vara med på sådana här "en gång i livet" händelser? Nämen precis. Inte om ni frågar mig.

Okej. Ska man vara riktigt jäkla petig så var jag ju knappast hovreporter eftersom det inte fanns något tillfälle för reportrar att intervjua kungligheterna. Men vem bryr sig när vårsolen skiner, de tillströmmande "åskådarna" är så glada att man kan göra en hel bilaga på folks lycka och så får ens fotografkollega massor av fina bilder. Dessutom hade vi ytterligare en kollega på plats som filmade och det blev också fint resultat! Jamen, alltså. I det läget är ju inte jag den som klagar. Det ska ni ha klart för er.

Men jag kan också konstatera att jag själv är en hyggligt skitdålig fotograf. Skulle försöka fånga just min fotografkollega på bild med prinsen - eller någon kunglighet i alla fall. Men det blev verkligen inte bra. Ha ha ha ha!!! Till slut fick jag i alla fall en bild på fotografen, men då hade prinsen vänt ryggen till.

Ja, ja... En ofantligt rolig dag på jobbet har det varit i alla fall. Och en lååååång sådan, och en ganska matfattig också. Men som sagt. Tråkigare jobb har jag haft :)


Kollega och tillika hovfotograf dagen till ära!



Dagens huvudperson: Prinsen av Wales, prins Charles. Dessutom tror jag att den med hökblick kan gissa att klackskon tillhör prinsens hustru, Camilla Parker Bowles, hertiginna av Cornwall.



Ingen prins i sikte, men min kollega är förstås redo och har försökt smyga sig in i ett eget litet hörn för att få den bästa bilden. Där fick han ju förstås inte stå kvar...



Och titta! Ser ni! Här är min kollega på samma bild som prinsen (prinsen är han till höger med ryggen mot kameran...). Jisses. Tur att jag kan livnära mig på att skriva och inte tvingas tjäna pengar på bilder...

Vissa dagar är helt enkelt roligare än andra - och i dag var det en sådan dag. Så är det bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback