Flyttlasset rullar

I dag gick flyttlasset för min svärmor och det gick överraskande bra. Ja, bortsett från ett pytte-pytte-ynka-litet felaktigt lyft jag gjorde på slutet...
Ni vet, man bär och kånkar och allt går strålande och så "ska man bara" flytta typ en tung möbel en pytteliten bit och så är det lite för trångt och så böjer man sig helt j-la fel och i samma sekund man lyfter så vet man att det inte var det smartaste draget man gjort...
Men annars gick det väldigt bra och var en synnerligen trevlig släktsammankomst av modell mindre.



Oj! Flytt-kusinerna blev visst lite suddiga... Men det var nog inte fotografens fel utan killarna som var överraskande aktiva och i rörelse ;-)



Svärmor själv passade på att städa av lite i sin nya lya som ännu inte är riktigt inflyttningsklar. Men snart så!



Ser ut som att bröderna är lite trötta. Att storebror är det har jag onekligen full förståelse för, det är han som på egen hand har totalrenoverat hela sin mors nya bostad. Tänk om vi andra bara hade 1/100-del av hans energi - vilka stordåd den Hedlunska klanen då skulle kunna underrätta! Minst fred på jorden i alla fall.

Blev i alla fall en härlig dag som avslutades med att jag för första gången prisat apotekets avreglering.
Det är ju inte helt fel att kunna åka till apoteket vid 21-tiden en lördagskväll. Nu får vi se om voltaren och tigerbalsam hjälper mot det som jag tolkar som ett regelrätt ryggskott. Bara tiden kan utvisa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback