Soligt morgonhumör

Jag vaknade på ett strålande gott humör i morse.
Om jag får säga det själv (fast alla kanske inte håller med mig) så är jag i grund och botten en glad skit. Ja, bortsett då från den lilla defekten att jag med oregelbundna mellanrum blir så fly f-bannad att jag snudd på får hjärnblödning. Som typ i går, efter min lilla pratstund med Telia.

Men i dag ska inte vår bredbandsoperatör få störa mig. Och eftersom jag mår så himla bra så tänker jag också ta bort mina två tidigare inlägg där jag i romanlängd vräkte ur mig min ilska mot nämnda bolag. DET betyder dock inte att jag kastat in handduken. Men jag vill inte vara en sån där människa som kör upp huvudet i mitt eget rövhål och sedan klagar över att det är så förbannat mörkt (för att citera Mark Levengood).

Nä. Nu är det nya friska tag som gäller!
Solen skiner, det är vår i luften och jag har en träningstid att passa.
Det här kan bara bli en bra dag!
Wohooooo!



P.S. Men tack fina Bettina för prisjämförelsen, jag har din info med mig i bakfickan! Och grattis på födelsedagen också!

P.S.2. Jag kan fortfarande inte smälta att vi med Telias kombinationsrabatt (om vi slår ihop våra räkningar för telefon och bredband) skulle få betala 14 kronor mer än vad vi gör i dag. Och detta utan att få snabbare bredband. Så lyder nämligen Telias (o)logiska ekvation för att premiera trogna kunder. Herregud...

Kommentarer
Postat av: Lisa Arvidsson

Hej!

Varning för lång kommentar : )

När jag läste det här, kunde jag inte hålla mig från att söka fram en cachad variant av dina borttagna inlägg... (jepp, storebror Google sparar sånt, inte vi ; ) )

Det lät nämligen som att du var missnöjd med något som vi skulle kunna ordna åt dig, och det tyckte jag var onödigt : )

Så nu har jag konstaterat att vi har ett par grejer som vi behöver hjälpa dig med... Själv är jag bäst på teknisk support så jag har försökt kolla upp din anslutning angående det här med att det går så trögt...

Efter lite mer sökande är jag tämligen säker på att jag har hittat rätt abonnemang. Där har jag mätt och grejat, och min gissning utifrån det jag kan se här, är att det är din router som är boven i dramat.

Nu när det bara är du som surfar, så kanske du kan testa min hypotes, genom att koppla datorn direkt till modemet? Jag gissar att det är ett modem av märket Zyxel du har. Port 1 på det ska datorn kopplas till, i så fall : )

Sen det här med priset... Får ni bara överlåtet bredbandsabonnemanget på dig (vilket egentligen inte ska vara så svårt), så vill jag tipsa om bredbandstelefoni istället. Då blir det faktiskt billigare än idag, hur du än räknar ; )

Om du undrar vad bredbandstelefoni är, så är största skillnaden mot traditionell telefoni som du har nu, att modemet måste vara på för att det ska gå att ringa. Annars ringer du som vanligt.

Vill du så når du mig via det här formuläret: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

För även om jag redan har fyllt din kommentarsruta rätt väl, så finns det mer att säga... Så om du har några frågor eller så, är det bara att fylla i på länken, så ser jag det och kan svara : )



//Lisa Arvidsson

Telia kundservice

2012-03-15 @ 14:55:29
URL: http://www.telia.se/kontakt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback