Home sweet home

Kära blogg.
Då var vi hemma i Sverige igen då.
I fredags kväll, när ett antal svenskar tittade på Agneta Fältskog hos Skavlan, skumpade vi fram i bussen mot flygplatsen.

Solbrända, utvilade och fantastiskt nöjda med vår semester klev vi på flygplanet hem.

11 timmar senare var förvandlingen total. Med en mage svullen som en medicinboll och fötter och ben svullna som trädstubbar skulle man kunna tro att jag var höggravid när jag rultade av flyget. Jag kan iallafall inte minnas att mina fotknölar bara försvunnit på det här sättet sedan jag var med barn. Och det ska vi ju komma ihåg att det är ett tag sen sist...

Lägg sedan till en dunderförkylning som slog till med full kraft mot min högra ansiktshalva. Japp. Högra. Höger öga rann som om jag grät oavbrutet. Höger bihåla, med tillhörande näsborre, totalt igenproppat. Och så höger sida av halsen.
Ja, du bloggen, du kanske kan ana effekten av att ha snutit sig och torkat ögat non-stopp i elva timmar....

Någon fröjd för ögat var iallafall inte fru Hedlund när hon kom hem.

Sonen blev iallafall jätteglad för taxfree chokladen vi köpt åt honom. Fast sen tillade han lite försynt att han slutat äta socker under vår frånvaro från landet.
"Men den kan va jättebra att ha i nödfall" konstaterade han diplomatiskt.

Nähä. Ingen svalka i havet idag. Får nöja mig med duschen.
Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: Maria

Om du behövde svalkas av lite kunde du bara sticka ut näsan utanför dörren. Hade inte behövt välja duschen:-)

2013-03-20 @ 18:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback