Knopar och knutar

Kära blogg!
Jag har en fruktansvärd träningsvärk. Man kan tydligen få det av massage. Frågan är nu: kan man ta en massage för att få bort det onda efter förra massagen? Det är dagens huvudbry.

Hittills har jag tagit två massage (går ju inte böja det ordet vettigt!)
Den första var en Tai-massage på stranden. De andra turisterna tittade imponerat på mig när de hörde mitt val.
"Ja, vad tog ni då?" frågade jag.
Tydligen inte Tai iallafall. Men när jag skulle ångra mig var det redan försent. Den pyttelilla kvinnan hade redan börjat sitt mission: att slå en råbansknop av min lekamen.
Man kan väl säga som så, det blev ju ingen 60-minuters tupplur iallafall.
Ingen knop heller om jag ska vara ärlig.
Däremot lyckades hon till slut vika ihop mig som en fickkniv. Det ska hon ha cred för. Det är många år sedan jag lyckades nå mina tår...

Nästa massage bestämde jag mig för att ta på hotellets tjusiga SPA.
När jag upptäckte att det var fem gånger så dyrt som på stranden var det försent att backa ur. De hade redan satt på mig duntofflor (hallå! vi har 35 grader i skuggan här!) och hällt upp te i en liten konstig kopp åt mig.
Jag höll upp muggen mot spa-kvinnan med frågande blick och hon nickade glatt. Men när jag fick den starka, odefinierbara, kalla drycken i munnen fick jag panik! Det här var INTE te! Plötsligt insåg jag att jag troligen drack det jag skulle tvätta fötterna i!!!
Precis när jag skulle fråga hejdade jag mig.
De här fantastiskt ödmjuka människorna skulle aldrig bekräfta att jag precis druckit mitt fotbad. Plötsligt kändes det som om det skulle bli en mycket lång SPA-dag.

Tack och lov fick jag sedan komma in i ett behandlingsrum. Det blev en underbar stund. Tills massösen hittade min nacke, axlar och rygg... Då dog jag.

Jag har effektivt samlat på mig en hel skrälldus med stressknutar de senaste månaderna. Hade massösen bara snällt plockat ut dem hade hon kunna gjort pärlhalsband till samtliga av hotellets gäster. Men det gjorde hon inte. Istället tror jag hon tog det som en personlig livsutmaning att döda dem. Ja, inte hotellgästerna då (även om jag trodde att jag själv skulle stryka med vid ett par tillfällen).

Nu vet jag varför man kör ner ansiktet i ett hål på massagebritsen. Då kan man spy fritt ner i den vackra skålen med orkidéer. Det var i princip det jag kunde tänka på medan smärtan skar som knivar under behandlingen.
Således fick jag inte slumra bort under den massagen heller.

Nu undrar jag mest när i hundan jag ska få uppleva en njutningsfull massage. Å andra sidan har massörernas tryckande, dragande och knådande av min kropp fått den att bli längre. Det kommer säkert synas också. När jag slutat röra mig som en krum gammal gumma på grund av träningsvärken.
Tur att vi bokat flygstolar med extra benutrymme hem.

Nähä ni. Nu ska jag krypa ner från solstolen till ett dopp i det här havet.
Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: Rosie K

Skrattar så jag gråter..haha..underbart Lillan! :-)

2013-03-11 @ 19:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback