Påskmiddag à la jul

Kära blogg.
I dag ska vi ha påskmiddag för familjen hemma hos oss. Det är en synnerligen dålig idé. Vi, jag och P, är ju inga gourmetkockar direkt. Inte på något vis faktiskt. Ska man va helt ärlig så är vi skitusla på att laga mat överlag. Då är det ju i sammanhanget också en skitdålig idé att bjuda in till påskbuffe. Så är det ju.

Men vi vet med säkerhet att det kommer gå att äta sill, jansson, köttbullar och källarfranskor. För det tar min mor och min mormor med sig hit.
Jag ska göra dessert. Om jag minns hur man gör. Och P är i full fart med att griljera skinkan.
När vi tittade på allt vi storhandlat funderade vi länge. Vi såg bara ett julbord framför oss och kunde inte begripa vad vi glömt som ger maten lite mer påsktouch. Sen kom P på det.

Ägg.
Vi glömde köpa ägg.
Och snaps.

Men nu har vi löst det. Mest tack vare dottern som gjorde en akut inköpsinsats åt oss.

Så medan alla andra njuter av det synnerligen vackra påskaftonsvädret kliar vi oss i huvudet i vårt allmänt röriga hem och funderar över hur vi ska få påskmiddagen att inte se ut som ett akutinkastat julbord.

Men Glad Påsk på er!
Jag tror jag ska äta lite chokladägg så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback