Pellefanter

Kära blogg.
I går gick P för att ta en massage. Han kom hem med nya fötter. Och vetskapen att hans mage funkar utmärkt för trumsolo.

De är så otroligt vänliga, ödmjuka och trevliga här nere. Och rättframma. P skrattade gott åt kombinationen att massösen hela tiden envisades med att titulera honom "Sir" - men bara för att i nästa ögonblick läxa upp honom för att han inte tar hand om sina fötter. Sen granskade hon missnöjt P:s mage innan hon sakligt konstaterade:
"Sir! To much beer and bacon!"

Jag skrattade så jag fick hicka när jag fick höra det. Inte skrattade jag mindre när jag sedan fick veta att hon hade kört ett trumsolo på P:s mage.
Inte ens P kunde låta bli att skratta.
De blev iallafall polare de där två. Så efter massagen blev det pedikyr också.

Man måste ju säga att de flesta här är fantastiskt charmiga människor.
Och på stranden har vi en annan charmör. Pellefant.
Han är så förtjusande att man bara smälter. Särskilt när han spelar munspel. Eller jonglerar för att imponera på barnen. Ja, och för att få bananer förstås.

Och vår rumsstäderska slutar aldrig upp med sina små överraskningar på rummet. Varje dag finns där något nytt.
Igår var det en liten hund. Idag hade valpen fått sällis av en liten elefant.

Och så skiner solen idag också. Helt otroligt.
Hörs!



Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som ni har en mycket jobbig semester, ansträngande faktiskt. Bara njut! Kram

2013-03-14 @ 06:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback