Jul i vårt hus

Vi klarade det! Det blev jul i vårt hus!
Ja, inte tack vare mig då, men tack vare min underbara familj!

Jag lovade på heder och samvete att lägga mig om jag kände mig dålig. Men tabletter kan göra underverk... Och när huvudet var på väg att brisera fixade min syster med magiska händer nackproblemet så att jag kunde vara med hela tiden. Fantastiskt!

18 personer blev vi igår och vi hade gott om plats, trots att julklappshögen var groteskt stor.
Min kusindotter hade gjort fantastiskt hemgjort godis som hon gav oss. Lyckliga vi! Att ha deras små barn här förgyllde förstås dagen. Finns det något underbarare än att ha små barn som väntar på Tomten? Töserna är helt gudomliga ❤️

Mamma hade gjort det mesta av maten, mormor hade bakat bröd, kakor och gjort sillsallad.

Och vår Tomte är den i särklass skönaste Tomten som går att uppbringa. Han är störtskön. Sin vana trogen gissade han högt vad som var i paketen - innan de öppnades...

Tack underbaraste familjen för att ni räddade julen. Varenda en av alla 18 personer var pusselbitar som skapade jul i vårt hus!


Mormor med sina barnbarns barnbarn.


Galet mycket julklappar...


Julmiddag.


"Kommer Tomten nu?"


På tå för Tomten, men inte rädd. Tvärtom. Tomten fick stå till svars för varför han inte väckt fröken när han besökte henne på natten och hängde en strumpa på hennes dörr.


Nöjd liten prinsessa.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Tusen tack för en fantastisk julafton! Många kramar!

Svar: Det är vi som ska tacka för att ni ville fira den med oss! Kramar i stora lass!
Lillan

2014-12-29 @ 17:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback