Inköp av halsduk

I dag stod det tandläkarbesök på semesterschemat.
Min avsikt var att promenera dit. Det sket sig förstås. Fick syn på klockan och fick kasta mig i bilen och sladda in på mottagningen i sista sekund.

Nu är jag så fräsch i munnen att jag inte törs smaka på de enorma tröstchokladkakorna som P tvingades åka och handla åt mig igår.

På väg hem från tandis köpte jag mig en ny halsduk. På rea. Okej. Kanske inte så konstigt att de rear halsdukar i slutet av juni - det konstiga är ju att man i slutet av juni inser att man BEHÖVER en ny halsduk.

Fick inviga den nästan direkt. Min mor och jag bestämde oss nämligen för att ta oss ner på stan en sväng. Hon propagerade för att vi skulle ta oss dit till fots. Så... Tja, då fick jag på mig halsduken. Och två jackor. Frös ändå.
Fingrade på en ny dunjacka på stan. Men lät den hänga. Kommer ångra mig bittert misstänker jag.

Men det var mysigt att hänga med min mamma. Hon får mig på bra (eller iallafall bättre) humör.
Tog till och med av mig halsduken för en strimma sol tittade plötsligt fram!

Så när jag kom hem kastade jag på mig shortsen (och fårtofflorna) och slängde mig på solsängen. 
"Kämpa Hedlund! Kämpa!" Låg jag och tragglade som ett mantra.

Men till slut var jag tvungen att ge upp. Mina ben hotades av permanenta köldskador, och då är nästan mina grönblå spiror att föredra.

Min myyysiga sommarsemester fortsätter alltså... Wohooo!


En bit kvar till solbrända ben...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback