Backman och julslingor

Joråsåatt... Jag är har tagit ledigt i dagarna två. Vi bestämde det för länge sen, jag & P, att ta ut tre semesterdagar den här veckan.

Men jag lyckades bara pricka in två vilket fick till följd att P huserade ensam hemma igår.
Helt ärligt var jag lite orolig över just den saken. Han kan ju vara en ganska kreativ man om han vill...

Till saken hör att vi sagt att vi ska ägna vår minisemester åt att förbereda för advent och jul.
- Men vad gör han idag då när du jobbar? undrade en kollega igår.
Då fick jag lite ont i magen. Det skulle ju inte vara helt osannolikt att han åkt till Jula, köpt varenda ljusslinga som går att uppbringa och simsalabim förvandlat vårt hus till något som kan liknas vid julens Coca-Cola-långtradare...

Tack och lov hade han fixat med helt andra grejer hela dan. Pust. Den lilla ljusslingan jag godkänt för hängrännan på baksidan av huset fick han iallafall upp i ett nafs. Blir jättefint.

Avrundade kvällen med att gå på författarafton med mamma och dotter. Vi är alla tre väldigt förtjusta i Fredrik Backmans böcker, så när han kom till våra gamla hoods åkte vi dit.
Mycket trevlig kväll :)

Jag hade gärna intervjuat honom själv, men ibland är det nyttigt att bara sitta vid sidan och lyssna ;)

Nu ska jag ladda för morgondagen. P vill göra pepparkakor, vi får se hur det blir med det. Kakformarna är iaf inköpta. Jag valde figurer som ängel, snöflinga, snögubbe och annat gulligt. P köpte gaffeltruck, lastbil med släp och verktyg - i kakformsformat.
Ser ut att bli en del logistikinslag i det här julbaket...


Idolmöte med Fredrik Backman :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback