Besök från Marocko

Vi hade en middagsgäst här igår kväll. Från Marocko. Fast vi blev vänner när han och P jobbade ihop i Polen. Men egentligen är han från Sverige. Strunt samma. Nu bor han iallafall i Marocko och var bara i stan på snabbvisit.

Så jag tände upp all adventsbelysning. Det är inte fusk om man får besök från Afrika. Det är mer en plikt att bjuda på lite adventsfeeling då. Eftersom han inte är kvar i Sverige när man enligt alla outtalade regler egentligen får tända ljusen.

Blev en mycket trevlig kväll. Extra roligt när vi fick prata med hans sambo och lilla dotter på skype. Bara synd att de inte kunde följa med.

Och nu är det helg. Som jag har längtat. Och imorgon är det jag som tänder all adventsbelysning på riktigt. Lördagen innan första advent får man faktiskt det!


Ljust för en stund. Men jag var duktig och släckte allt när vår vän hade åkt tillbaka till hotellet. Så nu är det mörkt igen. Typ i ett dygn till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback