Glädjeämnen varje dag

Det finns så mycket att vara glad över, ändå är det så sällan man tänker på det.
Eller man och man... JAG reflekterar inte så mycket över det. Jag lägger oftast mer tid på att vara frustrerad på sådant som blir fel, arg på sådant som upprör mig och ibland ledsen över hur händelser utvecklar sig.

Revolutionerande tankar va 😉?

Nåja. Nu ska jag prova något nytt. Alltså nytt för mig. Varje gång jag bloggar ska jag lista tre saker som gjort mig glad under dagen.
Ingen rangordning. Inte allt som förgyllt mitt dygn. Bara tre saker/händelser som värmer extra. Som gör mig glad. För varje dag händer underbara saker i mitt liv, och det vill jag bli påmind om.

Eftersom den här dagen knappt börjat får det i det här inlägget bli tre från igår.

Dagens tre:
1. Sonen kom hem och åt tacos med oss. Han hackade alla grönsaker medan jag fixade köttfärsen. Samtal vid vår köksö när vi jobbade sida vid sida.
2. Dotterns telefonsamtal när hon promenerade hem från sitt jobb på kvällen.
3. Vinterns solsemester är nu (i princip) bokad. Wohoooo!


I förra veckan bjöds jag på spontan kräftmiddag hos min mamma. Sånt blir man ju också onekligen lycklig över!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback