Till vinterns tårtor

I fjol plockade jag vinbär så jag höll på att storkna. Och sen blev det inte av att jag gjorde något med dem...

Men det jag ångrade var att jag inte plockade mer fina små kvistar med bär och styckfryste.
Så det har jag gjort nu. Jag plockar små klasar, styckfryser på en plåt innan jag packar ner dem i små lådor.
Det blir helt fantastisk garnering till vinterns tårtor, cupcakes och desserter.

Jag har också frusit in små blad från vinbärsbusken. Det gick strålande! Men de blir sköra som tusan så man får vara lite försiktig när man ska förpacka dem så det inte bara blir smulor i asken.


Vi har bara en vinbärsbuske, men den ger mer bär än vi mäktar med att plocka.


Styckfryser för garnering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback