Solig majdag

Det har varit lite ont om energi i det här hemmet ett tag.
Men igår sken äntligen solen - och det var varmt. Som jag har längtat!

På förmiddagen åkte vi till Strängnäs för att lyssna på när min svärmor blev intervjuad om sitt författarskap. Hon debuterade efter hon fyllt 80 och häromdagen kom hennes tredje bok ut. Imponerande!

När vi kom hem dök dottern och hennes sambo upp. Det blev en jättemysig kväll med grillad middag. Och P slet med gräsklippningen.

Det är något alldeles speciellt att sitta på trappan i solen och känna doften av nyklippt gräs, grillad mat och jordgubbar...

Men idag regnar det.
Och jag måste lite kvickt fixa en sockerkaka. Vänner från Polen ska komma förbi och fika och så behöver jag jobba lite på min kammare. Skönt att det är en kort vecka som väntar.


Mor och stolt son på Kulturdagen.


Svärmor intervjuas i författarsamtal.


❤️

En njuter, en grillar, en klipper gräs och en dokumenterar arbetsordningen ;)


Underbar lördag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback