Nytvättat tak

Idag har vi alltså haft två orangeklädda gubbar på taket...
Jisses vad de har slitit!
När de kom imorse strax före klockan 9 frågade jag hur lång tid de trodde det skulle ta (jag insåg ju att jag inte skulle kunna ta mig in i huset medan de jobbade).
Tre, fyra timmar gissade de på.
Det tog åtta timmar - utan rast!!!

Man kan väl lugnt säga att det var två utsvultna och trötta män som precis lufsade iväg i sina stövlar.

Lite roligt var det ju att grannen i huset på andra sidan vägen också hade takfolk på plats. Men där lägger de om hela taket. De takläggarna stod alldeles tysta och bara stirrade på resultatet på vårt hus när jag nu fick komma ut ur huset (jag fick dispens för att ta mig in för ett par timmar sedan).

Om cirka två veckor kommer målaren hit. Sedan kommer takgubbarna tillbaka för att måla vårt tak med en skyddande beläggning.

Det här kan bli riktigt, riktigt bra. Om ni frågar mig.


Jag var tvungen att ljusa upp bilden, motljuset var för groteskt...


Så här såg ju inte taket ut igår direkt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback